FAQ

Op deze pagina vind je uitleg over de manier waarop Motorkeet werkt en andere zaken die voor jou van belang kunnen zijn. We doen dit in de vorm van een FAQ en als je hierover vragen hebt of zaken mist, laat het ons dat alsjeblieft weten. We kijken dan hoe we de FAQ kunnen verduidelijken of aanvullen.

Vraag

Antwoord

Wat is een FAQ?

FAQ staat voor “frequently asked questions” en is een overzicht van veel gestelde vragen met daarop de antwoorden en uitleg.

Hoe bestel ik?

Het bestelproces is eenvoudig en bestaat uit de volgende stappen:

  1. kies een product in de webshop en klik op de afbeelding. Je komt dan op de productpagina van je keuze. Als je de zoekfunctie in de webshop gebruikt kan het gebeuren dat je al direct op de een productpagina bent uitgekomen.
  2. lees de omschrijving en de specificaties van het product goed door om ervoor te zorgen dat je het juiste product kiest en klik op de oranje knop “winkelmand”. Het product staat nu voor je klaar om te bestellen. Je ziet het bedrag én het aantal producten bij je winkelmand rechtsboven in de blauwe balk.
  3. als je nog andere producten wilt uitzoeken klik je op “webshop” in de blauwe balk bovenaan of op het zogenaamde “kruimelpad” boven de productnaam. Heb je nog iets gevonden dat je wilt bestellen? Herhaal vanaf stap 2 voor dat product. Wil je direct bestellen? ga dan verder met stap 4.
  4. Beweeg met je muis over “winkelmand” rechtsboven in de blauwe balk. De winkelmand klapt uit en je ziet de knoppen “winkelmand bekijken” en “afrekenen”. Om te bestellen klik je op de knop “afrekenen” waarna je op de afrekenpagina komt.
  5. Vul eerst je persoonlijke gegevens in aan de linkerkant of log in als je al klant bent. Als je nog geen klant bent vink dan aan dat je een account wilt aanmaken. Dit hoeft niet maar is wel gemakkelijk. Je hoeft dan voortaan je gegevens niet meer zelf in te vullen en we bewaren al je facturen voor je in je “mijn account” omgeving. Als je op een ander adres wilt laten bezorgen kun je dat aanvinken. Je kunt dan een afwijkend bezorgadres invoeren. Daaronder kun je bij “bestelnotities” opmerkingen of vragen noteren als je denkt dat die relevant zijn voor je bestelling.
  6. Aan de rechterkant kies je verzenden/afhalen én kies je hoe je wilt betalen. Wij bieden 3 betaalwijzen aan: iDeal, directe bankoverschrijving en rembours. Uitleg hierover vind je bij “betaalmogelijkheden” verderop in deze FAQ. Vink aan dat je akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden.
  7. LET OP: check of alles wat je hebt ingevuld klopt. Als dat zo is klik je op “bestelling plaatsen” waarmee je de bestelling definitief plaatst en je een betaalverplichting aan gaat. Je kunt hierna niets meer wijzigen!
  8. Als je voor iDeal hebt gekozen wordt je nu naar de iDeal betaalpagina van je bank geleid. Na betaling kom je op de overzichtspagina van je bestelling. Als je voor directe bankoverschrijving of rembours hebt gekozen ga je direct naar de overzichtspagina van je bestelling. Op de overzichtspagina vind je alle relevantie informatie van je bestelling en ontvang je van ons een email ter bevestiging.
  9. Als alle stappen succesvol zijn doorlopen ben jij klaar en gaan wij voor je aan de slag.

Betaalmogelijkheden

Motorkeet biedt 3 betaalmogelijkheden aan; iDeal, directe bankoverschrijving en rembours. Hieronder vind je een uitleg wat deze betaalmogelijkheden inhouden en welke kosten daarmee gemoeid zijn.

iDeal

Dit is de meest populaire betaalmethode op internet. Je wordt doorgeleid naar de iDealpagina van je eigen bank waar je de betaling online kunt doen. Het bedrag wordt direct bij je afgeschreven en wij krijgen meteen een online bevestiging van je bank zodat we zeker weten dat je betaling gelukt is. De transactiekosten die wij voor een iDeal-transactie betalen berekenen we niet apart aan je door.

  • direct online betalen
  • direct bevestiging dat de transactie is gelukt
  • het bestelproces gaat bij een succesvolle transactie direct verder
  • je betaalt vooraf (je hebt de spullen nog niet in huis)
  • gratis (voor jou)

Directe bankoverschrijving

Als je voor een directe bankoverschrijving kiest maak je zelf het bedrag over naar onze bankrekening. Hoe je dat kunt doen én wat je in de omschrijving moet zetten zie op de overzichtspagina van je bestelling. Wij wachten vervolgens de ontvangst van je betaling af. Zodra het juiste bedrag op onze rekening staat gaan we verder met je bestelling. Om die reden is deze manier van betalen iets minder populair, het duurt namelijk langer. De transactiekosten die wij voor bank-ontvangsten betalen én de kosten van extra administratieve handelingen (ontvangsten checken én controleren) berekenen we niet apart aan je door.

  • zelf handmatig overschrijven
  • wij wachten tot het juiste bedrag bij ons is bijgeschreven
  • je betaalt vooraf (je hebt de spullen nog niet in huis)
  • gratis (voor jou)

Rembours

Als je voor rembours kiest maken wij gebruik van de Rembours-service van PostNL. Rembours houdt in dat wij PostNL opdracht geven de bestelling bij je aan te bieden tegen contante betaling van de factuur. Je betaalt dus contant (en gepast) aan de PostNL bezorger. Jouw voordeel is dat je de spullen ter plekke kunt controleren en eventueel weigeren. Nadeel is dat er extra kosten mee zijn gemoeid. Een rembourszending kost € 15,00 extra bovenop de standaard verzendkosten en die berekenen we aan je door. PostNL stelt een grens aan “standaard” rembours: € 500,00. Je kunt daarom bij Motorkeet tot maximaal € 500,00 onder rembours bestellen.

  • het bestelproces gaat bij rembours-keuze direct verder
  • contant en gepast betalen aan de deur (géén PIN)
  • je betaalt achteraf (bij ontvangst)
  • de extra kosten ad € 15,00 berekenen we aan je door
  • mogelijk bij bestellingen tot maximaal € 500,00

Wat is de aflevertermijn?

Product op voorraad bij Motorkeet

Motorkeet handelt op werkdagen elke dag de bestellingen na 17:00u af. Als het bestelde product bij Motorkeet op voorraad is en we hebben je bestelling vóór 17:00u ontvangen dan streven we ernaar je pakket nog dezelfde dag bij PostNL aan te bieden. Als dat niet lukt doen we dat de volgende morgen (werkdagen). PostNL levert binnen Nederland de dag ná aanbieding af.

Product op voorraad bij de leverancier

We hebben niet alle producten zelf op voorraad. In dat geval plaatsen we een back-order bij de leverancier. Bijna al onze leveranciers leveren dan binnen 2 of 3 dagen bij ons uit, mits zij de producten zelf op voorraad hebben. Is dit het geval dan sturen we je pakket direct na ontvangst aan je door.

Product op voorraad bij de fabrikant

Als onze leverancier een back-order bij de fabrikant moet plaatsen duurt het uiteraard langer voordat je de spullen in huis hebt. Leveranciers plaatsen vaak één maal per week back-orders om de vrachtkosten binnen de perken te houden. Als een dergelijke situatie op jouw bestelling van toepassing is nemen we tijdig contact met je op om te overleggen.

Product niet op voorraad bij de fabrikant (wel beschikbaar)

Het komt voor dat ook de fabrikant het product niet op voorraad heeft. We zien dit wel bij merk/type specifieke producten met lage omloopsnelheden of oude modellen. De fabrikant zal het product dan moet (laten) maken. Hoelang zoiets duurt is moeilijk te zeggen. Ook in dit geval geldt dat we contact met je opnemen om te overleggen.

Hoe zit het met de btw?

Alle prijzen die op de website van Motorkeet staan zijn inclusief btw

Extra kosten?

Als je iets bestelt in onze webshop rekenen wij als extra kosten alléén verzendkosten en als je voor rembours kiest de rembourskosten. Je vindt deze kosten op de afrekenpagina bij “jouw bestelling” en verderop in de FAQ.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Wij willen dat je bestelling goed en snel wordt verstuurd en daarom werken wij met PostNL. De kosten daarvan berekenen we gedeeltelijk aan je door en vermelden we bij je bestelling.

Verzendmethode Jouw bijdrage per bestelling 
Standaard pakketbezorging € 5,00 per verzending (binnen Nederland), bij een bestelwaarde boven € 80,00 gratis verzending
Pakketbezorging onder rembours € 20,00 per verzending
Zelf afhalen in Uitgeest uiteraard helemaal gratis. Hou wel onze openingstijden in het oog)

Wat als ik niet thuis ben?

Motorkeet verstuurt je bestelling met PostNL naar het door jou opgegeven adres. Het kan natuurlijk gebeuren dat je op het aflevermoment niet thuis bent. PostNL gaat daar op verschillende manieren mee om, afhankelijk van het soort zending.

Standaard Zending

Als je niet thuis bent kijkt de bezorger of het pakket bij de buren kan worden afgeleverd. Als dit lukt dan wordt dat kenbaar gemaakt met een formulier met daarop bij wie en hoe laat is afgeleverd. Lukt dat niet dan staat op het formulier wanneer het volgende bezorgmoment is.

Handtekening voor ontvangst

Als je handtekening voor ontvangst nodig is moet het pakket bij jou worden afgeleverd. Als je niet thuis bent staat op het formulier van PostNL dat ze aan de deur zijn geweest en wanneer het volgende bezorgmoment is.

Rembours Zending

Bij een Rembours Zending moet je (gepast) contant betalen aan de bezorger. Ook hier geldt dat als je niet thuis bent op het formulier van PostNL staat dat ze aan de deur zijn geweest en wanneer het volgende bezorgmoment is.

 

Hoe zit het met garantie?

Motorkeet hanteert voor alle producten die we verkopen wettelijke garantie. Oftewel: “een product moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten”. Dit wordt non-conformiteit genoemd. Los daarvan vinden wij het sowieso belangrijk dat onze producten voldoen aan je verwachting en dat je tevreden bent met de aankoop en onze service. Als je achteraf toch niet tevreden bent met de aankoop kun je het product eenvoudig aan ons terugsturen

Wat is herroepingsrecht?

In een fysieke winkel kan je een product even vasthouden of een demonstratie krijgen, maar bij een bestelling via internet zie je thuis pas wat je krijgt. Daarom krijgen consumenten bij een aanschaf via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding van 14 dagen. Lees meer op de pagina Retouren. en in onze Algemene Voorwaarden.

Mis je iets of vind je een onderwerp niet duidelijk genoeg? Gebruik het contactformulier en stuur ons je vraag of opmerking!